NAV, arbeidslinja og sosialarbeiderutdanningene.
BSV-utdannernes syn på NAV-reformen og arbeidsinkludering
Sammendrag
Dette notatet er utarbeidet på oppdrag fra Arbeids- og velferdsdirektoratet. Formålet er å få mer kunnskap om forholdet mellom NAV og BSV-utdanningene (barnevernspedagog-, sosionom- og vernepleierutdanningen). Notatet forteller noe om hva lærerne ved BSV-utdanningene i Norge mener om utdanningene og deres relevans for NAV. Grunnlaget er en surveyundersøkelse gjennomført blant dem som underviser og veileder ved alle høgskoler og universiteter i Norge som tilbyr barnevernspedagog-, sosionom- og vernepleierutdanninger. Svarprosenten var 67 prosent (se vedlegg). Vi omtaler respondentene som «BSV-utdannere». Dette notatet undersøker:
- BSV-utdannernes utdanning og praksiserfaring
- Utdanningenes relevans for NAV relaterte tjenester
- Arbeidslinja og arbeidsinkludering
Utgivelsesdata
- Tittel:
- NAV, arbeidslinja og sosialarbeiderutdanningene. BSV-utdannernes syn på NAV-reformen og arbeidsinkludering
- Forfatter(e):
- Lars Inge Terum
- Serie:
- HiOA småskrift
- Issn:
- 1893-4609
- Nr:
- 2014 nr 6
- Utgiver:
- HiOA
- Avdeling/fakultet:
- SPS
- Sider:
- 33
- Pris:
- 120,–
Nedlastinger
Publisert
Utgave
Seksjon
Lisens
Opphavsrett 2014 Lars Inge Terum
Dette verket er lisensiert under Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.